InsideSkin


NURSING3.jpg

دفتر توسعه آموزش به منظور نهادينه کردن موضوع توسعه وآموزش از نظر کيفي  در دانشگاه با استفاده از مشارکت گروهي اعضاء هيئت علمي در 5 محور توسعه آموزش متشکل از پژوهش در آموزش،برنامه ريزي،ارزشيابي،آموزش مدرسين،و آموزش مداوم که در حوزه هاي مربوطه فعاليت مي نمايند.اين دفتر با استفاده از امکانات و ظرفيتهاي بالقوه موجود در مراکزآموزشي وتحقيقاتي دانشگاه در سطحي بسيار وسيع و همه جانبه در حوزه هاي گسترش آموزش با توجه به  شناخت نيازهاي حرفه اي جامعه هدف خود در جهت تحقق اهداف توسعه آموزش فعاليت مي کند.


اهداف

اهداف تشكيل هسته توسعه آموزش در دانشكده:

 
*- تمركز زدايي در تصميم سازي هاي آموزشي

*- زمينه سازي براي نهادينه شدن تغييرات آموزشي و بسط تجارب مفيد در زمينه آموزشي

*- افزايش كيفيت (روايي و پايايي) ارزشيابي هاي آموزشي

*- بهبودو توسعه در پژوهش‌هاي آموزشي، برنامه‌ريزي درسي، آموزش‌اساتيد وآموزش مداوم دردانشكده.

*- برخورداري مديريت دانشكده از مجموعه سازمان يافته اي از افراد مجرب كه به عنوان مشاوريـن و «حافظه آموزشي» به تصميم گيريهاي مناسب تر كمك كنند.

*- همگاني شدن و ادغام پژوهش در آموزش به عنوان مكمل اجتناب ناپذير تدريس دردانشكده

*- پيشگيري از موازي‌كاري‌ها در دانشكده و استفاده بهينه از وقت اعضاي هيأت علمي علاقه‌مند به توسعه و بهبود كيفيت آموزش



وظیفه و حیطه فعالیت هسته توسعه آموزش

وظايف و حيطه فعاليت هسته توسعه آموزش دانشكده پرستاری :

*- بررسي و راهنمايي علمي برنامه ريزي درسي گروههاي مختلف آموزشي و كمك به بهبود و ارتقاء آن.

*- بررسي نيازهاي آموزشي اعضاي هيأت علمي و غيرهيأت علمي در زمينه مهارتهاي تدريس و تحقيق

*- مشاركت در طراحي و سازماندهي برنامه هاي آموزش مداوم كه توسط دانشكده برگزار مي‌شود.

*- بررسي و اعلام اولويت هاي پژوهش در آموزش دانشكده پرستاری و مامایی و مشاركت در طراحي و اجراي اين پژوهش ها.

*- تبيين، حمايت وهدايت اصلاحات آموزشي (اعم ازمحتواي آموزشي، شيوه هاي تدریس و...

*- طراحي و نظارت بر ارزشيابي هاي آموزشي در دانشكده (ارزشيابي برنامه- استاد-آزمون) و انعكاس پيشنهادات اجرايي

*- كمك به برقراري تسهيلات ويژه آموزشي براي دانشجويان ممتاز و استعداد درخشان.

*- كمك به بهبود تعاملات ميان دانشكده اي و هماهنگي امور آموزشي به ويژه آموزش باليني ميان دانشكده هاي مختلف