HomeSkin
 
ورود به سايت | ثبت نام کاربر
نقشه سایت فارسی English
مقدمه

بمنظور تربیت نیروی انسانی متعهد وکاردان درزمینه مدیریت آموزشی درسطوح مختلف آموزش وپرورش کشوروبمنظوربرآوردن نیازهای آموزشی وزارت آموزش وپرورش براساس معارف وارزشهای تربیت اسلامی واصول مدیریت صحیح باتوجه به نیازهای کشوررشته مدیریت وبرنامه ریزی آموزش درنظام آموزش عالی کشورودانشکده علوم تربیتی وروانشناسی ایجاد می شود.


تعریف وهدف

دوره کارشناسی علوم تربیتی درگرایش مدیریت  وبرنامه ریزی آموزشی یکی از دوره های آموزشی درنظام  آموزش عالی است وهدف ازدوره  کارشناسی مدیریت وبرنامه ریزی آموزشی تربیت  مدیران وبرنامه ریزان آموزشی معلمان  ومتعهد موردنیازوزارت آموزش وپرورش  کشور می باشند.


نفش وتوانایی

فارغ التحصیلان رشته مدیریت  وبرنامه ریزی آموزشی با توجه به اهداف ایجاد این رشته باید دارای شناخت  ومهارتهای زیر باشد:
- آشنای بامدیریت اسلامی دررابطه با مدیریت  بطور "اعم"وبامدیریت آموزشی بطور "اخص"
آشنایی  با تئوریهای مختلف مدیریت آموزشی
- آشنایی بااصول عمومی آموزش وپرورش درارتباط با مدیریت آموزشی
- آشنایی بااهداف کلی آموزش وپرورش درار تباط بامدیریت بطور "اعم "وبامدیریت آموزشی  بطور"اخص"
- آشنایی باروشهای اجرایی آموزش وپرورش درراتبطه بانحوه آموزشی سازماندهی ادارات تشکیلات وتامین بودجه.
- آشنایی با برنامه ریزی درسی آموزشی
- دارا بودن قدرت تشخیص دربرابر مسائل ومشکلات مختلف آموزشی
- دارا بودن قدرت ارتباط (مدیریت با مدرسان ومربیان ،مدیر با دانش آموزان  واولیاء دانش آموزان مدیر باکادر اداری).


ضرورت واهمیت

توجه مختصر بهخ نیازهای مملکتی درزمینه کمبود مدیران وبرنامه ریزان آموزشی متعهد ومسلمان درمقاطع  مختلف تحصیلی دروزارت آموزش وپرورش ضرورت واهمیت این رشته تحصیلی را روشن می نماید.
باتوجه به کمبود مدیران آموزشی متخصص درسطوح مختلف آموزش وپرورش  ضرورت تربیت اینگونه افراد مسجل می باشند.
مدیران آموزشی باید ازویژگیهای مختلف ازجمله نحوه برنامه ریزی ،روابط انسانی ،اصول مدیریت آموزشی و.........برخوردار باشد تابتواند دررابطه بامسائل ومشکلات آموزشی قدرت تشخیص مسائل وتصمیم گیری درمورد رفع آنها راداشته باشد.




50.jpg

Untitled-3.jpg

bedoon4.JPG

hamayeshvarzeshi.JPG

  طراحی سایت و بهینه سازی سایت توسط کاسپید